fbpx
Business Central

Dynamics 365 Business Central vokser stadig i antall bedriftskunder og antall brukere per løsning.  Microsofts skybaserte ERP-løsning for små og mellomstore bedrifter (SMB), passerte nylig mer enn 15.000 bedriftskunder.  Det er en fantastisk vekst på ca. 1.000 nye kunder per måned, og det er dobbelt så stor vekst som i forrige periode. På toppen av dette er det en imponerende vekst på 200 prosent i antall brukere per implementering. Disse tallene gjør sannsynligvis Dynamics 365 Business Central til den raskest voksende ERP-skyløsningen i verden.

Dynamics 365 Business Central har nå over 15.000 kunder på SaaS-plattformen, og ser en årlig vekst på 200% i antall brukere. Disse tallene publiserte Microsofts General Manager Mike Morton på konferansen The Directions North America, i april i år.  I november 2020 rapporterte Morton at Business Central overgikk milepælen på 10.000 kunder.

Dette innebærer en vekst på 5.000 bedriftskunder på bare ca fem måneder.  Det er så mye som 1000 nye kunder per måned! Denne vekstraten akselererer spektakulært.

Vekstraten i antall brukere overgår veksten i nye kunder. Og det av ulike grunner, forklarte Morton. En forklaring er at eksisterende kunder legger til flere brukere over tid. En annen endring, er at Business Central SaaS-avtalene blir stadig større, sa Morton, med et betydelig større antall brukere per implementering. Installasjonene varierer nå fra 5-10 brukere (mest vanlig før), til 500 brukere og mer.

 Alle disse foretakene stoler på Business Central SaaS som sin kilde til å ta utallige små daglige driftsbeslutninger, så vel som kilde til viktige strategiske beslutninger. Mange av kundene bruker løsningen som ryggraden i sine digitale transformasjonsprosesser.

Microsoft har et klart mål for nærmeste fremtid, og det er å gjøre Business Central til «verdens beste ERP-løsning for små og mellomstore bedrifter». Et av fokusområdene for utviklingsavdelingen i Microsoft, er å effektivisere implementeringen – eller ‘onboardingprosessen’ som det heter på Microsoft-språket. Målet er å gjøre onboardingprosessen både enklere, raskere og billigere.

Denne forbedrede onboardingen, kombinert med det raskt voksende antallet forhandlere, og det stadig økende antallet tilgjengelige apper, har ført til store forventninger til en ytterligere rask vekst i nær fremtid.

Morton forsikret sine partnere om at selv om de store nyhetene og oppdateringene handler om Business Central i skyen, vil Microsoft fortsette å støtte Business Central On Prem og Dynamics NAV (fra versjon 2016). «Vi er veldig engasjert i disse produktene også», uttrykte Morton. «Enten systemet ditt er lokalt forankret, eller i skyen, får du back-up og støtte fra Microsoft.

Ønsker du at vi skal ta kontakt med deg? Legg igjen e-post og telefonnummer, så tar vi kontakt snart.